Haber

Antalya Oteli Aramaları Yüzde 124 Arttı

Pandemi sürecinden sonra her yıl büyümesini artıran turizm departmanı, artan enflasyon ve zamlarla ayakta kalmaya çalışıyor. 2023 için 60 milyon turist ve 56 milyar dolar turizm geliri hedeflendiğinin altını çizen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, uluslararası internet aramalarında Antalya’daki otelleri arayan kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 124 arttığını söyledi. Hem yerel hem de uluslararası düzeyde gerçekleştirilen dijital pazarlama stratejileri ile kalan yaz döneminin verimli bir şekilde geçirilebileceğini vurgulayan Kaplan, villa tatili aramalarındaki artışın bu yıl da devam ettiğine dikkat çekti.

Pandemi sürecinin ardından turizm departmanı canlanarak büyümeye devam ediyor. 2023 için 60 milyon turist ve 56 milyar dolar turizm geliri hedefleniyor.

Dijital Pazarlama Okulu Google raporlarına baktığında tatil, erken rezervasyon ve Antalya kelimelerinin aranma hacimlerinin Mayıs ayı itibariyle arttığını söylüyor. Kurucu Yasin Kaplan, “Uluslararası aramalara baktığımızda Antalya’da otel arayan kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 124 arttığını görüyoruz. Türkiye genelinde de benzer bir artış gözlemleniyor. Kaş, Bodrum, Çeşme gibi bölgelerde otellere ilgi yüksek. Aynı zamanda pandemi ile birlikte artan villa otel arayışları da bu yıl oldukça rağbet görüyor.”

Google’ın turizm segmentindeki markaların dijital pazarlama stratejilerinde değerli bir rol oynadığını belirten, Kaplan,Google’da yapılan aramaların doğrudan hedef kitleye ulaşmalarını sağladığını ve kısa vadeli “SEM” (Arama Motoru Pazarlaması) ve uzun vadeli “SEO” (Arama Motoru Optimizasyonu) stratejilerinin bu konuda etkili olduğunu belirtti. . Kaplan Sözlerine şöyle devam etti: “SEM ile turizm departmanındaki markalar, belirledikleri anahtar kelimelerle ilgili reklamlar oluşturarak hedef kitlelerine doğrudan ulaşabilirler. SEM, özellikle kısa vadeli sonuçlar isteyen markalar için etkili bir yol olabilir. Google’ın yanı sıra yurt dışında popüler olan diğer arama motorları için de stratejiler geliştirmek önemlidir. Örneğin Rusya’da bilinen Yandex de planlamaya dahil edilmeli. Ayrıca Avrupa ülkelerinde yapay zeka uygulamalarını kullanan markaların pazarlama planlarına İngilizce reklamları da eklemelerini öneriyoruz. Başta Tiktok olmak üzere sosyal medya platformları, otelin avantajlarını vurgulayan görsellerin etkin geri dönüşler sağladığı bir mecra olarak öne çıkıyor. Bu tür görseller ile potansiyel müşterilerinize otelinizin sunduğu benzersiz deneyimleri ve avantajları aktarabilirsiniz.”

Müşteri ilişkilerini güçlendirmek için e-posta pazarlamasının değerinden bahsetmek Kaplan, “Daha önce konaklamış müşterilerimize özel indirimler, promosyonlar ve kişiye özel pazarlama kampanyaları ile hedef kitleye ulaşmanın etkili bir yolu olarak karşımıza çıkıyor. E-posta bültenleri aracılığıyla, bölgedeki seyahat destinasyonları ve dil çeşitliliği hakkında bilgiler paylaşılarak farklı ülkelere hitap edilebilir. Bu stratejilerin uygulanmasında günümüzün bilinen yapay zeka uygulamaları kullanılarak metin, görsel ve resim içeriklerinin üretilmesinde kullanılabilmektedir. Ayrıca SEO içeriklerinde her bölgenin özelliklerini yansıtan metinler oluşturmak da etkili bir strateji olarak öne çıkıyor” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu